الثلاثاء، 24 يونيو 2008

اعدام احد افراد العائلة الحاكمة ف الكويت

اكدت محكمة التمييز الكويتية الثلاثاء عقوبة الاعدام الصادرة بحق الشيخ طلال ناصر الصباح احد افراد العائلة الحاكمة في الكويت بعد ادانته بتهريب مخدرات والحكم دلوقتي ف انتظار موافقة امير الكويت اللي يقدر يخفف الحكم شوية بس انا شايف ان لما عمنا طلال ناصر يتحاكم ويتحكم عليه بالاعدام ويتصدق علي الحكم انا شايف ان ده حدث تاريخي ويستحق انو ميعديش بالساهل لان عندنا ف مصر لو واحد جوز خالته شغال امين شرطة واتمسك ف نفس القضية المحضر بيتقطع قبل ميوصل للنيابة واهي ماشية
بس انا نفسي افهم دلوقتي هو الشيخ ده كان بيتاجر ف المخدرات ليه عايز يكون نفسة ولا عايز يشتري مهر ولا بيجري علي ايتام ولا عليه شيكات المعروف ان عائلة الصباح ف الكويت اغني عائلة عربية واغني من عائلة ساويرس ف مصر وتتميز بالترف والغني الفاحش

بقيت ماحوظة صغيرة
من اكتر من عشر سنين صاحبنا ده علي مايزكر خدر عدوية وقطعله لغلوغه وسابة ينزف بين الحياه والموت ومنعه من ممارسة الحياة الزوجية او الانجاب طبعا الحكاية دي مش من عندي دي مشهورة جدا وعدوية اعترف بيها وحفظا لماء وجهة قال ان ربنا شفاه
ودلوقتي عدوية هايص وبيقول ان ربنا اقتص ليه بركاتك يا شيخ عدوية

هناك تعليقان (2):

Muna يقول...

ممم ... يمكن .. جايز ..

بس المعلومات دي اكيدة !!!!

ولا اقولك . .بلاش نجيب في سيرة الناس احسن ولا ايه

لكن الشيخ طلال ده .. يستاهل .. وتحية لرجالة الكويت .. ميصدرولناش واحد !!!

Amgad يقول...

هو ايه اللي يمكن وجايز انا مش بقول حاجه انا مش متاكد منها ايوة اكيده وكل المثقفين واللي مش مثقفين عارفينها اسف لو الاسلوب مش متنمنتج شوية
الشيخ طلال ده ان كان شيخ اصلا يستاهل ضرب الجزمة

الكويت عملت اللي احنا معملنهوش ولا هنعمله
لو عرفتي نستورده ازاي ابقي زمريلي
خالص تقديري وتحياتي